تفاوت استیل ۳۰۴ و۲۰۱ ، خواص و ویژگی های آن ها

۴ بازديد
تفاوت پروفیل استیل ۳۰۴ و۲۰۱ ؛ پروفیل‌های استیلی به دلیل خواص فوق‌العاده‌ی آن‌ها، از جمله مقاومت در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی، مقاومت در برابر حرارت، قابلیت شکل‌پذیری و سرعت اجرای بالا، محبوبیت بسیاری برای استفاده در صنایع مختلف دارند. در این مقاله، ما به بررسی تفاوت‌های پروفیل‌های استیل ۳۰۴ و ۲۰۱ می‌پردازیم.

1.تفاوت پروفیل استیل ۳۰۴ و استیل ۲۰۱ از نظر ترکیبات شیمیایی

تفاوت اصلی بین پروفیل استیل ۳۰۴ و ۲۰۱ در ترکیب شیمیایی آن‌ها است. پروفیل استیل ۳۰۴ دارای حداقل ۱۸ درصد کربن، ۸ درصد نیکل و ۰.۰۸ درصد منگنز است. در حالی که پروفیل استیل ۲۰۱ دارای حداقل ۱۶ درصد کربن، ۴ درصد نیکل و ۰.۰۸ درصد منگنز است. این تفاوت در ترکیب شیمیایی باعث می‌شود که پروفیل استیل ۳۰۴ دارای مقاومت بهتری در برابر خوردگی و زنگ زدگی باشد. در حالی که پروفیل استیل ۲۰۱ به دلیل کربن بیشتر، در برابر حرارت بهتر عمل می‌کند.

 

2.تفاوت پروفیل استیل ۳۰۴ و استیل ۲۰۱ در خواص مکانیکی

کربن بالاتر در استیل ۲۰۱ باعث می‌شود که این نوع استیل سخت‌تر و شکننده‌تر از استیل ۳۰۴ باشد؛ در مقابل، استیل ۳۰۴ چقرمگی بهتری دارد. البته شایان ذکر است که جوشکاری استیل ۲۰۱ به دلیل محتوای کربن بالاتر، سخت‌تر خواهد بود.

3.تفاوت استیل ۳۰۴ و استیل ۲۰۱ از نظر مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی

پروفیل استیل ۳۰۴ دارای مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی در برابر مواد شیمیایی نظیر اسیدها و آلکالی‌هامی‌باشد. در حالی که پروفیل استیل ۲۰۱ در مقایسه با ۳۰۴، در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارای مقاومت کمتری است. این تفاوت ترکیب شیمیایی و مقاومت در برابر خوردگی، برای پروفیل استیل ۳۰۴، آن را به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای استفاده در صنایع غذایی، شیمیایی و پزشکی تبدیل کرده است.

4.تفاوت استیل ۳۰۴ و استیل ۲۰۱ از نظر مقاومت در برابر حرارت

پروفیل استیل ۲۰۱ به دلیل ترکیب شیمیایی کربن بیشتر، در برابر حرارت بهتر عمل می‌کند و می‌تواند در دماهای بالاتری به کار رود. در حالی که پروفیل استیل ۳۰۴در برابر دماهای بالا، مانند دمای نزدیک به ۸۰۰ درجه سانتیگراد، مقاومت بیشتری دارد. و از این جهت برای صنایعی که با دماهای بالا سروکار دارند، مثل صنایع فولاد و آلومینیوم، مناسب است.

5.تفاوت استیل ۳۰۴ و استیل ۲۰۱ از نظر قیمت

پروفیل استیل ۲۰۱ در مقایسه با ۳۰۴، هزینه کمتری دارد. و از این جهت برای پروژه‌هایی که هزینه به عنوتن موضوع مهمی در آن‌ها مد نظر است، انتخاب مناسبی به نظر می‌رسد. همچنین، پروفیل استیل ۲۰۱ به دلیل کربن بیشتر، قابلیت پذیرش رنگ در برابر نور خورشید و حرارت بیشتری دارد. و ترجیحاً برای استفاده در محیط‌های با ترافیک بالا، مانند نمای ساختمان‌ها، پنل‌های داخلی، درب‌ها و پنجره‌ها مناسب است.
همچنین درباره لوله استیل نگیر ۳۰۴ بخوانید.

6.تفاوت استیل ۳۰۴ و استیل ۲۰۱ از نظر رنگ

 

 استیل ۲۰۱ بخاطر درصد منگنز بیشتری که در ترکیب خود دارد، سطح و رنگش از استیل ۳۰۴ کمی تیره‌تر است. توجه داشته باشید که تفاوت رنگ این دو استیل به قدری کم است که افراد عادی متوجه آن نمی‌شوند.

مطلب کامل تر را در تفاوت استیل ۳۰۴ و استیل ۲۰۱؛ بررسی ویژگی‌های مهم

rn

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.